Kilkadziesiąt osób zgłosiło się już do nas w sprawie Gerimedu. Pomagamy im, a Was chcielibyśmy przestrzec przed tego typu akcjami, bądźcie ostrożni. 🙌
Artykuł z krakow.naszemiasto.pl
– Dałem się skusić, bo gwarantowano dostęp do badań diagnostycznych i specjalistów od ręki – mówi pani Katarzyna emerytowana pielęgniarka, jedna z klientek Gerimedu, która podpisała umowę na pakiet medyczny „Zdrowy Senior Plus”. Zapłaciła za niego 9,5 tys. zł. Teraz usiłuje odzyskać te pieniądze jak i inni poszkodowani. Śledztwo krakowskiej prokuratury w tej sprawie nabiera tempa
Prokuratura Okręgowa w Krakowie informuje, że w wydziale II do spraw Przestępczości Gospodarczej jest prowadzone śledztwo w sprawie doprowadzenia w okresie od 28 sierpnia 2018 roku do 10 stycznia 2020 r. w Krakowie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w postaci pieniędzy w kwocie łącznej nie mniejszej niż 900 000 zł wielu osób, poprzez wprowadzenie w błąd co do zamiaru i możliwości wywiązania się z zawartych z Gerimed sp. z o.o., umów o świadczenie usług zdrowotnych, to jest o oszustwo mienia znacznej wartości. Postępowanie toczy się od 23 marca 2020 roku, kiedy to zostało wszczęte dochodzenie. W dniu 23 września 2020 roku wszczęto w tej sprawie śledztwo.
Pierwsze zawiadomienie o przestępstwie w przedmiotowej sprawie zostało wniesione przez osobę fizyczną w dniu 27 lutego 2020 r.
– Aktualnie w tej sprawie występuje ponad 100 pokrzywdzonych- podaje Janusz Hnatko, rzecznik prokuratury.
Inna poszkodowana, pani Elżbieta, podaje, że umowę z Gerimedem zawarła na 4 lata -do października 2022 r. koszt 9 tys,.zł, z czego na wizyty i badania nie wykorzystałam nawet 25 proc.
Myślę że w podobnej sytuacji są wszyscy którzy zawarli takie umowy. Sama apeluje o złożenie pozwu zbiorowego przeciwko Gerimedowi. Ludzie na forach wymieniali informację o złożeniu doniesienia w komisariacie na ul. Pędzichów. Jedną tych osób, która postanowiła skorzystać z pomocy adwokata jest też pani Katarzyna.
Emerytka straciła 9500 zł
Emerytowana pielęgniarka zgłosiła się do mnie kobieta Gerimedu i zaprosiła na spotkanie i okazało się, że jest możliwość wykupienia pakietu medycznego za 9,5 tys zł operowano nam możliwość wzięcia pożyczki w takiej wysokości, ale ostatecznie z mężem uznaliśmy że wpłacimy tę kwotę z naszych oszczędności. To był sierpień 2019 r.
– Dla mnie to była spora kwota, bo mam 1800 zł emerytury. Dostałam listę placówek, z których można korzystać. Byłam u geriatry, do proktologa i kardiologa już nie zdążyłam. Umówiłam się w Scanmedzie na wizytę do urologa, ale na miejscu wyszło na jaw, że Germed nie potwierdził mojej wizyty. Wtedy interweniowałam u nich, ale z uwagi na kłopoty już nie było szansy na kolejne usługi medyczne i odzyskanie pieniędzy. Na stronie internetowej Gerimedu w komentarzach klientów znalazłam kontakt do adwokata, który miał nas reprezentować- mówi pani Katarzyna.
Mec. Łukasz Chmielarczyk potwierdza, że reprezentuje już kilkadziesiąt osób, tych które zgłosiły się do Okręgowego Ośrodka Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem w Krakowie z siedzibą przy ul Kapelanka 60 .
– Niektóre osoby dopiero teraz, w ostatnim czasie dowiadują się, że ze strony Gerimedu nie uzyskają pomocy medycznej– nie kryje adwokat.
UOKiK ostrzegał przed oszustwem
Już w lipcu 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzegał przed firmami, które zapraszają na bezpłatne badania, po to by sprzedawać drogie pakiety usług medycznych. Telefony z takimi propozycjami zaczęli otrzymywać mieszkańcy Krakowa.
Schemat działania był taki sam: dzwonił telefon komórkowy, rozmówca zapraszał na bezpłatne badania. Przedstawiał się, że reprezentuje np. firmę Gerimed z Krakowa, która mieściła się przy ul. Wielopole. Polecał stronę internetową spółki, z której można się dowiedzieć, że rejestrując się na badanie, „oddajesz zdrowie w dobre ręce” lub że „Nasze Centrum Medyczne to odpowiedź na oczekiwania usług medycznych o najwyższej jakości i dostępności. Przekonaj się, że warto być z nami”.
Przedstawiciele pytani, skąd mają numer telefonu komórkowego klienta, odpowiadali, że z „bazy medycznej”.
————————–
Ośrodek oraz wszystkie Lokalne Punkty Pomocy działają zgodnie z harmonogramem, wprowadzona została jednak możliwość porad zdalnych (przez telefon lub elektronicznie). Kontakt bezpośredni możliwy jest tylko w wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym umówieniu konkretnego terminu spotkania. Wdrożone rozwiązania umożliwiają minimalizowanie ilości osób przebywających w tym samym momencie w pomieszczeniach oraz pozwalają na płynne korzystanie z pomocy bez konieczności zbędnego przemieszczania się naszych Klientów.
Osoby odwiedzające Ośrodek lub Lokalne Punkty po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania, zobowiązane są do stosowania osłony na usta oraz nos jak również dezynfekcji dłoni, takie same środki ochrony stosowane są również przez naszych pracowników
Przypominamy również, że całodobowo można pobrać druki wniosków z dystrybutora koło wrzutni znajdującej się na drzwiach Ośrodka w Krakowie (ul. Kapelanka 60, wewnątrz budynku) jak również można otrzymać druki wniosku i pozostałych dokumentów pocztą elektroniczną lub też tradycyjną. Prosimy o kontakt z osobami pierwszego kontaktu, które pozostają do Państwa dyspozycji i służą pomocą pod numerem telefonu:
12 421 22 88 (w godzinach pracy biurowej) oraz
504 704 933 (poza godzinami pracy biurowej).